C-S1 Συμμετοχή Ενδιαφερόμενων Μερών - Συζήτηση των κύριων ενδιαφερομένων μερών του οργανισμού και ανάλυση των βασικών πρακτικών εμπλοκής των ενδιαφερομένων

Οι οµάδες ενδιαφερόµενων µερών έχουν καθοριστεί ως αποτέλεσµα κύκλων εσωτερικής διαβούλευσης, συζητήσεων και συναντήσεων εργασίας της ∆ιοίκησης της Εταιρείας µε τα στελέχη. Ο διάλογος µε τα ενδιαφερόµενα µέρη αποτελεί αναπόσπαστο µέρος της καθηµερινής εργασίας της Εταιρείας, ώστε να αντιλαµβάνεται τις επιδράσεις της δραστηριότητάς της και να βελτιώνει την επίδοσή της λαµβάνοντας υπόψη τη γνώµη, τις ανησυχίες, τις ανάγκες και τις προτάσεις όλων των µερών που επηρεάζει και την επηρεάζουν.
Ενδιαφερόμενα Μέρη,  σελίδες 92 - 97  Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020
Ανάλυση Ουσιαστικότητας, σελίδες 105 & 108  Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020
Αναγνώριση των ουσιαστικών θεμάτων από τα ενδιαφερόμενα μέρη, σελίδες 108 - 109  Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020
Ιεράρχηση των ουσιαστικών θεμάτων, σελίδες 108 - 109  Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020

 

C-S2 Γυναίκες εργαζόµενες
Γυναίκες Εργαζόμενες TAKTIKO ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΚTAKTO ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Ποσοστό των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία (%) 25,70% 24,16%

 

CS-3 Γυναίκες εργαζόµενες σε διευθυντικές θέσεις
Ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις (%) 37,18%

 

C-S4 Kινητικότητα προσωπικού
Δείκτης εθελουσίας κινητικότητας (%) 7,81%
Δείκτης μη εθελουσίας κινητικότητας (%) 0,04%

Λόγοι εθελούσιας κινητικότητας:
- Παραίτηση για συνταξιοδότηση
- Οικειοθελής αποχώρηση
- Μετακίνηση στη ΔΕΗ Α.Ε.
- Λύση σύμβασης λόγω οριστικής ανικανότητας
- Θάνατος

Λόγοι μη εθελούσιας κινητικότητας:
- Απόλυση λόγω αδικαιολόγητης απουσίας

 

C-S5 Κατάρτιση εργαζομένων
Μέσος όρος ωρών κατάρτισης
(10% υψηλότερα αμοιβομένων εργαζομένων)=
Συνολικός αριθμός ωρών κατάρτισης που παρέχονται στο κορυφαίο 10%
των εργαζομένων με βάση τις συνολικές αποδοχές
/
Συνολικός αριθμός εργαζομένων στο κορυφαίο 10% των εργαζομένων
με βάση τις συνολικές αποδοχές
= 3,20
Μέσος όρος ωρών κατάρτισης
(90% χαμηλότερα αμοιβομένων εργαζομένων)=
Συνολικός αριθμός ωρών κατάρτισης που παρέχονται στο κατώτερο 90% των εργαζομένων
με βάση τις συνολικές αποδοχές
/
Συνολικός αριθμός εργαζομένων στο κατώτερο 90% των εργαζομένων
με βάση τις συνολικές αποδοχές
= 4,60

Η κατάταξη των εργαζομένων στο κορυφαίο 10% έγινε με βάση τις συνολικές μικτές αποδοχές από την κοστολογική 2021.
Συμπεριλαμβάνονται ώρες εσωτερικής-εξωτερικής εκπαίδευσης και e-learning.
Στοιχεία μόνο για το τακτικό προσωπικό.

 

C-S6 Πολιτική Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Η ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. διαθέτει Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος ιδίως στα άρθρα 2,3 8, 13 και 14 αυτού, εμπεριέχει ρυθμίσεις για τα ζητήματα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κατά τη γνώση της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών, εντός του έτους 2021 στον ΔΕΔΔΗΕ δεν υπάρχουν αυτοτελείς - διακριτές πολιτικές – κώδικες στο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καίτοι σημαντικές πρόσθετες ρυθμίσεις ως προς τα πεδία αυτά θα εμπεριέχει τόσο ο υπό επεξεργασία Κανονισμός Λειτουργίας της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. όσο και ο προς επεξεργασία νέος - αναμορφωμένος Κώδικας Δεοντολογίας της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.

 

CS-7 Συλλογικές συµβάσεις εργασίας
Ποσοστό ενεργών υπαλλήλων που καλύπτεται από συλλογικές συμβάσεις εργασίας (%) 99%

 

C-S8 Αξιολόγηση Προμηθευτών

Όσον αφορά στα περιβαλλοντικά κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης των προμηθευτών/εργολάβων έργων δικτύου περιλαμβάνονται τα εξής:

1. Πιστοποίηση συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14001 (εναλλακτικά βεβαίωση του φορέα πιστοποίησης για την έναρξη διαδικασίας πιστοποίησης),

2. Συμμόρφωση με την κοινοτική περιβαλλοντική νομοθεσία και τις Διεθνείς περιβαλλοντικές συμβάσεις για την διαχείριση και διακίνηση επικινδύνων αποβλήτων, την προστασία της στιβάδας του όζοντος (Οδηγία 2014/25/ΕΕ),τυχόν περιβαλλοντικές κυρώσεις-πρόστιμα. Στα κοινωνικά κριτήρια ενδεικτικά περιλαμβάνονται η συμμόρφωση με τις Κοινωνικές Διεθνείς Συμβάσεις αναφορικά με τις μορφές παιδικής εργασίας, ίση αμοιβή, κατάργηση της αναγκαστικής εργασίας, ίσες ευκαιρίες (Οδηγία 2011/36/ ΕΕ).

Η τήρηση των υποχρεώσεων από τους Προμηθευτές στον τομέα του κοινωνικοασφαλιστικού κι εργατικού δικαίου διασφαλίζονται μέσα από τους όρους των συμβάσεων που συνομολογούνται.

 

A-S1 Βιώσιμη οικονομική δραστηριότητα

Βιώσιμες δραστηριότητες που εντάσσονται στον κανονισμό taxonomy ΕΕ/582/2020                                                            

Οι δραστηριότητες του ΔΕΔΔΗΕ που μπορούν να ενταχθούν στον κανονισμό ΕΕ/582/2020 για το 2021 είναι:                                                                      

  • Έργα σύνδεσης σταθμών παραγωγής ΑΠΕ. Μετριασμός κλιματικής αλλαγής, γιατί οι εν λόγω σταθμοί είναι πρακτικά μηδενικών εκπομπών CO2.
  • Μετασχηματιστές που εγκαταστάθηκαν σε Υ/Σ ΥΤ/ΜΤ για την αύξηση της δυνατότητας των Υ/Σ να υποδεχτούν ισχύ από σταθμούς ΑΠΕ. Μετριασμός κλιματικής αλλαγής, όπως το παραπάνω.
  • Εγκατάσταση συστημάτων SCADA. Προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, γιατί επιτρέπουν ταχύτερη και αποδοτικότερη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων από ακραία καιρικά φαινόμενα. Μετριασμός της κλιματικής αλλαγής, γιατί επιτυγχάνουν βέλτιστη διαχείριση διεσπαρμένης παραγωγής σταθμών ΑΠΕ.
  • Υπογειοποιήσεις εναερίων δικτύων ΜΤ και ΧΤ. Αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, γιατί το υπόγειο δίκτυο είναι σημαντικά πιο ανθεκτικό σε ακραία καιρικά φαινόμενα, ιδίως σε έντονες χιονοπτώσεις, καταιγίδες, ισχυρούς ανέμους και πτώσεις κεραυνών.                             

 

  ΧΡΗΣΗ 2021
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΣΟΔΑ (TURNOVER) ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (CAPEX)
  (σε χιλ. ευρώ) (σε χιλ. ευρώ)
Μεταφορά και Διανομή Η/Ε € 109.527*  € 32.318 

*Σημειώνεται ότι το ποσό 109.527 χιλ.€ αφορά όλες τις τιμολογήσεις που έγιναν από τις Περιφέρειες το 2021 καθώς δεν υπάρχει τρόπος άντλησης της πληροφορίας σχετικά με τις τιμολογήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2021 και αφορούν εισπράξεις του 2021.

Βιώσιμη οικονομική δραστηριότητα - Ποσοστό βιώσιμου κύκλου εργασιών 11,57%
Βιώσιμη οικονομική δραστηριότητα - Ποσοστό βιώσιμου CapEx 14,61%

 

A-S2 Δαπάνες κατάρτισης εργαζομένων
Συνολικό ποσό των δαπανών για την
εκπαίδευση των εργαζομένων (σε ευρώ)
921.628,99

Το κόστος υπολογίσθηκε με βάση τις συνολικές ώρες εκπαίδευσης για το 2021 (35.003) και το μέσο ωριαίο συνολικό κόστος εργαζόμενου της εταιρείας (26,33 €). Συνολικά στοιχεία για τακτικό και έκτακτο προσωπικό.

 

A-S3 Μισθολογική διαφορά µεταξύ των δύο φύλων
Μισθολογική διαφορά μεταξύ των δύο φύλων (%)= 11,47%

Στοιχεία με βάση τις συνολικές μικτές αποδοχές των εργαζομένων από την κοστολογική 2021.
Στοιχεία μόνο για το τακτικό προσωπικό.

 

A-S4 Αναλογία αμοιβής Διευθύνοντος Συμβούλου - Εργαζομένων
Αναλογία αμοιβής διευθύνοντος συμβούλου= Ετήσιες συνολικές αποδοχές Διευθύνοντος Συμβούλου (1) / Μέση τιμή (median) των συνολικών αποδοχών όλων των Εργαζομένων (2) =  
Με εργοδοτικές εισφορές έτους 2021 217.483,44 / 46.311,56 = 4,70
Χωρίς εργοδοτικές εισφορές έτους 2021 202.185,24 / 37.638,54 = 5,37

Στοιχεία με βάση τις συνολικές μικτές αποδοχές των εργαζομένων από την κοστολογική 2021.
Στοιχεία μόνο για το τακτικό προσωπικό.

 

SS-S2 Απόρρητο πελατών

Δεν υπάρχουν αιτήματα που να σχετίζονται με τον συγκεκριμένο δείκτη.

 

SS-S3 Νοµικά αιτήµατα για δεδοµένα χρηστών

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Διεύθυνσης Προστασίας Δεδομένων & Αφάλειας Πληροφοριών

  • Συνολικός αριθμός των μοναδικών αιτημάτων για δεδομένα χρηστών από κρατικές ή διωκτικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων αιτημάτων για το περιεχόμενο χρήσης : 4
  • Συνολικός αριθμός μοναδικών χρηστών για τους οποίους ζητήθηκαν πληροφορίες από κρατικές ή διωκτικές αρχές : 4
  • Ποσοστό των αιτημάτων από κρατικές ή διωκτικές αρχές που οδήγησαν σε γνωστοποίηση δεδομένων προς την αιτούμενη αρχή, σε ποσοστό (%): 50%

 

SS-S4 Παραβιάσεις εργατικού δικαίου

Δεν έχουν καταγραφεί χρηματικές ζημιές, οι οποίες να προκλήθηκαν ως αποτέλεσμα νομικών διαδικασιών που σχετίζονται με περαβιάσεις εργατικού δικαίου σε βάρος εργαζομένων του ΔΕΔΔΗΕ.

 

SS-S5 Πρόστιµα παραβίασης ασφάλειας δεδοµένων και απορρήτου

Για τη χρονική περίοδο 01.01.2021 έως και 31.12.2021, η Διεύθυνση Προστασίας Δεδομένων & Ασφάλειας Πληροφοριών δεν έχει λάβει γνώση για κάποιο πρόστιμο παραβίασης ασφάλειας δεδομένων και απορρήτου. Επίσης, κατά την γνώση της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσεσιών, για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν έχουν επιβληθεί στη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. πρόστιμα αναφορικά με την παραβίαση ασφάλειας δεδομένων και απορρήτου ένεκα παραβίασης των κανόνων ασφάλειας δεδομένων και του απορρήτου, βάσει εθνικών και διεθνών προτύπων.

 

SS-S6 Επίδοση σε θέµατα υγείας και ασφάλειας
Δείκτης συχνότητας ατυχημάτων = 1,64

*Για τον αριθμό των καταγεγραμμένων τραυματισμών, θεωρήθηκε το σύνολο των τραυματισμών

Δείκτης σοβαρότητας ατυχημάτων = 49,04

*Για τον αριθμό των εργάσιμων ημερών που χάθηκαν λόγω εργατικών ατυχημάτων, δεν προσμετρήθηκε το θανατηφόρο ατύχημα

ΔΕΙΚΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΙΔΟΣΗ ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. 2021 ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
Αριθμός θανάτων 1  
Αριθμός θανάτων εργαζομένων υπεργολάβων 4 4 θάνατοι από 2 ομαδικά θανατηφόρα ατυχήματα
Αριθμός τραυματισμών 71 Εξ' αυτών 55 προκάλεσαν απουσία από την εργασία
Αριθμός τραυματισμών υπεργολάβων 13  
Σύνολο ωρών εργασίας 8.671.137,17  
Σύνολο ωρών εργασίας υπεργολάβων   Η Διεύθυνση Υγείας & Ασφάλειας στην Εργασία / ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. δεν έχει λάβει ενημέρωση για τις ώρες εργασίας των υπεργολάβων
Δείκτης τραυματισμών (Δείκτης συχνότητας ατυχημάτων) (ΙR) 1,64 Όπως υπολογίστηκε παραπάνω
Αριθμός απολεσθεισών ημερών εργασίας 2.126  8.126 σύμφωνα με τη μεθοδολογία (σε κάθε θανατηφόρο ατύχημα θεωρείται ότι αντιστοιχούν 6.000 ημέρες απουσίας)

Τρόπος υπολογισμού
Σύμφωνα με τη μεθοδολογία που ακολουθεί ο ΔΕΔΔΗΕ:
Ο δείκτης συχνότητας για το σύνολο των ατυχημάτων είναι: (Αριθμός ατυχημάτων x ) / Σύνολο ωρών έκθεσης στον κίνδυνο =
Ο δείκτης σοβαρότητας για το σύνολο των ατυχημάτων είναι: (Αριθμός ημερών απουσίας x ) / Σύνολο ωρών έκθεσης στον κίνδυνο =

 

SS-S7 Πρακτικές µάρκετινγκ

Ο ΔΕΔΔΗΕ για την πληροφόρηση των χρηστών δικτύου, έχει διανείμει έντυπα για τις υπηρεσίες του που αφορούν στo Κέντρο Εξυπηρέτησης & Βλαβών, στον Οδηγό Ασφάλειας Καταναλωτών, στο Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ρευματοκλοπών, στην Προστασία Ευαίσθητων Ηλεκτρικών Συσκευών και στην Ηλεκτρολογική Ασφάλεια Στο Σπίτι.

 

SS-S8 Ικανοποίηση πελατών
Η ταυτότητα της Εταιρικής Έρευνας ως προς την Ικανοποίηση Πελατών για το έτος 2021, είναι η εξής:

 

Φορέας διεξαγωγής έρευνας:

Διεύθυνση Στρατηγικού & Επιχειρησιακού Σχεδιασμού-ΔΣΕΣΜ/ΔΕΔΔΗΕ (σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Χρηστών Δικτύου-ΔΧΔ και τη Διεύθυνση Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών-ΔΠΛΤ).

Είδος έρευνας:

Επαναλαμβάνεται ετησίως.

Σκοπός:

Διερεύνηση του επιπέδου ικανοποίησης των καταναλωτών που εξυπηρετήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Εγγυημένες Υπηρεσίες» το 2021 (Γ.Δ. πληθυσμού: 686.524).

Τύπος και μέθοδος:

Ποσοτική έρευνα που ζητά τη συμπλήρωση δομημένου ερωτηματολογίου που αναπτύχθηκε σε ψηφιακή εφαρμογή, ο σύνδεσμος της οποίας αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του καταναλωτή.

Πληθυσμός:

Όλοι οι καταναλωτές Μέσης και Χαμηλής Τάσης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Εγγυημένες Υπηρεσίες», οι οποίοι είναι κατάλληλα εγγεγραμμένοι στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της Εταιρείας.

Περιοχή έρευνας:

Ολόκληρη η χώρα (επικράτεια).

Αρχικό δείγμα:

24.500 από τους εξυπηρετούμενους καταναλωτές των οποίων οι λογαριασμοί e-mail είχαν καταγραφεί στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της Εταιρείας. Απάντηση ~9%.

Τελικό δείγμα:

2.369 καταναλωτές από το αρχικό δείγμα που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο, μέσω της ειδικής πλατφόρμας που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών

Περίοδος έρευνας:

1-23 Απριλίου 2022

 

SS-S9 Μηχανισµός διαχείρισης παραπόνων πελατών

Διαχείριση παραπόνων
Στον ΔΕΔΔΗΕ, η διαχείριση των παραπόνων και αιτημάτων πληροφοριών των πελατών γίνεται είτε μέσω του τηλεφωνικού κέντρου (800 400 4000 - 11500 – 2111900500) είτε μέσω της εφαρμογής «Σύστημα παραπόνων» στην οποία καταχωρούνται και διεκπεραιώνονται τα υποβαλλόμενα γραπτώς.
Ο κάθε πελάτης – χρήστης του Δικτύου έχει την δυνατότητα να καταθέσει γραπτώς το παράπονο ή αίτημά του στην Εταιρεία, η οποία δεσμεύεται, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, να απαντήσει. Τα παράπονα – αιτήματα πληροφοριών που καταχωρούνται στην εφαρμογή «Παρακολούθηση παραπόνων» είναι αυτά που υποβάλλονται:
• ηλεκτρονικά, μέσω e-mail
• ηλεκτρονικά, μέσω φόρμας επικοινωνίας του Site του ΔΕΔΔΗΕ
• μέσω τυποποιημένης φόρμας – εντύπου που υπάρχει διαθέσιμη στις Μονάδες Εξυπηρέτησης
• με αποστολή Fax.
Η διαχείριση των γραπτών παραπόνων και αιτημάτων περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμα Εγγυημένων Υπηρεσιών που εφαρμόζει ο ΔΕΔΔΗΕ γι' αυτό και δεσμεύεται να απαντήσει χρονικά:
1. εντός 15 εργάσιμων ημερών αν το αίτημα ή παράπονο δεν απαιτεί επιτόπια μετάβαση των τεχνικών του,
2. εντός 20 εργάσιμων ημερών αν το αίτημα ή παράπονο απαιτεί επιτόπια μετάβαση των τεχνικών του,
3. εντός 30 εργάσιμων ημερών αν το αίτημα ή παράπονο αναφέρεται στην ποιότητα Τάσης.
Στην περίπτωση που η Εταιρεία δεν καταφέρει να ανταποκριθεί εντός των καθορισμένων χρονικών ορίων, είναι υποχρεωμένη να καταβάλει στον πελάτη ένα ποσό, όπως αυτό ορίζεται στις σχετικές αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).